EZGİ MERDİN UYGUR

Doç. Dr. EZGİ MERDİN UYGUR

Eğitim

Doktora

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
İşletme

Yüksek Lisans

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
İşletme

Lisans

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler

Araştırma Alanları

  • Deneysel Araştırma Dizaynı
  • Tüketici Psikolojisi
  • Benlik ve Tüketim
  • Deneyimsel Pazarlama

İş Deneyimi

2018 / Devam Eden Doktor Öğretim Üyesi
Kadir Has Üniversitesi İşletme Bölümü

2016 / 2018 Öğretim Görevlisi
Kadir Has Üniversitesi İşletme Bölümü

Yayınlar

  • Ozturkcan, Selcen; Merdin-Uygur, Ezgi (2022), "Conceptualizing Opportunities and Challenges Relevant to the Inclusion of Humanoid Service Robots in the Context of COVID-19", Lecture Notes in Networks and Systems, Vol.319, 153-158 DOI: 10.1007/978-3-030-85540-6_20
  • Ozturkcan, Selcen; Merdin-Uygur, Ezgi (2021), "Humanoid service robots: The future of healthcare?", Journal of Information Technology Teaching Cases, DOI: 10.1177/20438869211003905
  • Sarial-Abi, Gülen; Merdin-Uygur, Ezgi; Gürhan-Canli, Zeynep (2020), "Responses to replica (vs. genuine) touristic experiences", Annals of Tourism Research, Vol.83, DOI: 10.1016/j.annals.2020.102927
  • Merdin-Uygur, Ezgi; Sarial-Abi, Gulen; Gurhan-Canli, Zeynep; Hesapci, Ozlem (2019), "How does self-concept clarity influence happiness in social settings? The role of strangers versus friends", Self and Identity, Vol.18, No.4, 443-467 DOI: 10.1080/15298868.2018.1470563
  • Merdin-Uygur, Ezgi (2019), "Sustainable consumption: An attempt to develop a multidimensional voluntary simplicity lifestyle scale for generation z", Accounting, Finance, Sustainability, Governance and Fraud, Springer
  • Merdin-Uygur, Ezgi; Hesapci, Ozlem (2018), "Alone but together, autonomous but related: Self-construal effects on happiness in social experiences", Journal of Consumer Behaviour, Vol.17, No.3, 313-325 DOI: 10.1002/cb.1713
  • Uygur, Ezgi Merdin (2017), "Considerations and confusions about the regulatory focus theory and a future agenda for researchers in marketing", Bogazici Journal, Vol.31, No.1, DOI: 10.21773/boun.31.1.5
  • Hesapci, Ozlem; Merdin, Ezgi; Gorgulu, Vehbi (2016), "Your ethnic model speaks to the culturally connected: Differential effects of model ethnicity in advertisements and the role of cultural self-construal", Journal of Consumer Behaviour, Vol.15, No.2, 175-185 DOI: 10.1002/cb.1562

Verilen Dersler

Ders Adı Ders Kodu Dönem
Çok Değişkenli Veri Analizi BA656 2021/22 Bahar
Tüketici Davranışı MBAD510*1 2021/22 Bahar
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik SGS601 2021/22 Güz
Marka Yönetimi MBAD507 2021/22 Güz
İşletme Araştırmaları ve İstatistik MBAD547 2021/22 Güz
Marka Yönetimi MBAD507 2022/23 Güz
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik SGS601 2022/23 Güz
İşletme Araştırmaları ve İstatistik MBAD5470 2022/23 Güz